Ernst&Young: Companiile din România nu profită îndeajuns de mediul online pe dispozitivele mobile

 Ernst&Young: Companiile din România nu profită îndeajuns de mediul online pe dispozitivele mobile

Mediul online oferit de smartphone-uri și tablete oferă un potențial impresionant, însă mult prea puține companii din România se promovează prin campanii de publicitate adaptate, potrivit unei analize publicate de compania de consultanță Ernst&Young.

Acest tip de promovare este relevant, în contextul în care 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone, iar România are, după Ucraina, consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/săptămâna) din întreaga Europă, conform studiului MediaScope Europe şi IAB Europe, realizat în iunie 2013.

”O asemenea apropiere de consumator posibilă datorită tehnologiilor mobile înseamnă oportunităţi până acum neîntâlnite şi cu potenţial uriaş pentru engagement-ul consumatorilor şi accesul brandurilor la consumatorul final. (…) Interacţiunea oferită de toate aceste dispozitive mobile este din ce în ce mai relevantă, mai bogată şi încurajează reclama contextuală. În acelaşi timp, faptul că aceste dispozitive pot indica tot timpul locaţia în care te afli înseamnă de asemenea un potenţial extraordinar, prea puţin explorat de către agenţiile de publicitate, deşi oferă un tip de relaţie care nu a fost niciodată până acum atât de directă între mediul online şi cel offline”, se arată în analiza citată.

Mai nou, pe lângă telefoanele de tip smart şi tablete, au început să câştige cotă de piaţă aşa numitele phablets, dispozitive ”hibrid” cu ecrane între 5 și 8 inci. Acestea sunt mai mari decât smartphone-urile, deci mai potrivite pentru browsing, și mai mici decât tabletele, deci mai mobile.

La nivel mondial, companiile mari de FMCG, de exemplu, acordă doar 10% din bugetele lor de promovare spaţiului “mobil” .

Elena Badea, director de marketing al EY România, a afirmat că, foarte curând, proporţiile se vor schimba, pe măsură ce agenţiile de publicitate vor înţelege mai bine faptul că evoluţia comportamentului consumatorului este foarte rapidă, iar abordările tradiţionale în privinţa reclamelor nu mai funcţionează într-un mediu touch-screen şi bazat pe identificarea locaţiei.

”Descoperirea de noi modalităţi şi formate pentru reclamă va fi crucială. E suficient să spunem că, în acest moment, aproape jumătate dintre cei care utilizează aplicaţii dau click pe reclamele mobile din greşeală. Advertiser-ii români ar putea juca şi ei un rol în acest context foarte deschis inovaţiei, bineînţeles susţinuţi de branduri educate, care înţeleg oportunitatea uriaşă oferită de mediul mobil”, spune Elena Badea.

Vlad Bârleanu

foto: bloomberg.com

NICIUN COMENTARIU