17.4 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 17:29
No menu items!

Domnișoara Petrescu taie bilete la intrare

spot_img

Vlad Barleanu

  • Vlad Bârleanu

     

Ministrul cu educația făcută la Harvard nu este în stare să înțeleagă faptul că deține o înaltă demnitate publică și că ministerul pe care îl conduce se ocupă de „finanțele publice”. Nu poate să priceapă în ce constă consultarea publică asupra proiectelor pentru noile coduri și, în general, nu discerne semnificația atributului.  

În conferința de presă de marți, Ioana Petrescu nu a vrut să dea detalii despre proiectele Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală, afirmând că sunt în ”dezbatere publică”, adică sunt discutate cu ”mediul academic și cu ”mediul de afaceri”. Jurnaliștii i-au atras atenția că ideea de ”dezbatere publică” a unei legi presupune afișarea pe site-ul instituției care o propune. Această observație s-a lovit ca de un perete. Jurnaliștii insistă că publicul înseamnă contribuabilii, care trebuie să știe ce li se pregătește. Peretele rezistă. Ioana Petrescu spune că proiectele vor fi prezentate vineri într-un eveniment public. Dialogul stupid a continuat pe aceleași coordonate, c-așa-i în tenis, până când ministra a cedat și a părăsit rapid incinta.

Bătrânul marinar a avut dreptate când a caracterizat-o pe Ioana Petrescu naivă, manipulabilă și nepregătită politic. Părerea despre pregătirea teoretică de la Harvard chiar nu este relevantă dinspre Cotroceni.

Mulți miniștri din toate guvernele recente au fost naivi, nepregătiți politic sau de-a dreptul proști. Problema mare apare în momentul în care aceste defecte sunt fructificate în mod fățiș de interese private.

Așteptarea imensă a publicului va fi ostoită într-un eveniment de vineri organizat de Ziarul Financiar, parte a Mediafax Group. Ioana Petrescu s-a lansat în spațiul public (sic!), înainte de a prelua funcția de ministru, printr-o serie de editoriale în ZF. Dacă nu este evident conflictul de interese, să mai spunem că organizatorii de evenimente atrag parteneri-sponsori în măsura în care pot convinge că evenimentul va avea expunere media și va atrage public. Iar astfel de parteneriate costă multe mii de euro. Ioana Petrescu s-a purtat ca un agent de vânzări, măcar să fie sigură că se taie facturi.

Să completăm tabloul: singurele variante ale codurilor care au circulat în spațiul public (sic!) au venit prin intermediul jurnaliștilor de la Mediafax. Foarte departe gândul de a contesta abilitatea unor reporteri de a obține documente pe surse, dar parcă ceva pute când operațiunea este parte a unui cerc pervers de interese și când documentele ar fi trebuit să fie publice oricum.

O ironie de final – Victor Ponta, șeful Ioanei Petrescu, l-a acuzat recent pe patronul grupului media că încearcă să-și folosească influența mediatică pentru a nu plăti taxe și pentru a bloca niște controale ale ANAF, adică o instituție sub șefia Ioanei Petrescu.

Domnișoară Petrescu, atenție la facturi, promisiuni și gafe. Toate se decontează!