Din capcanele ofertelor de Black Friday

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului atrag atenția că exista multe capcane la care utilizatorii trebuie să fie atenți, cu ocazia soldurilor oferite de Balck Friday.

Este binecunoscut faptul că o anumită practică, nu foarte corectăă, este pusă în aplicare de unele magazine online: scumpirea produselor înaintea unui eveniment mare de reduceri, cum e Black Friday. După care urmează două direcții posibile: fie oferirea lor la promoție la prețul de dinainte, ca și când ar fi reduse, fie vinderea lor la un preț mai mic decât cel de dinaintea scumpirii, dar raportându-se o reducere procentuală mare.

Retailerii se bazează pe prejudecățile consumatorilor legate de Black Friday, pariind că oamenii vor presupune oricum că prețurile care le sunt prezentate sunt cele mai avantajose din an.

O altă capcană de care trebuie sa ținem cont, în special când cumpărăm produse IT, este cea legată de generația aparatului sau a softului pe care dorim să îl achiziționăm, deoarece magazinele oferă promoții în special la produsele vechi, aflate pe stoc, și pentru care producătorii au lansat deja o altă generație – același tip de aparat, cu câteva funcțtii și programe în plus.

Clienții au mai multe drepturi în ceea ce privește cumpărăturile online sau offline, însă puțini sunt cei care le știu. de exemplu, puteți returna produsul, în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrarii dacă vă răzgândiți, fără să explicați de ce v-ați razgandit și fără să fiți obligat la penalități.

Înainte de a cumpara ceva, comerciantul este obligat să vă dea informații complete despre: compania sa și datele de contact, caracteristicile produsului, preț, inclusiv toate taxele și comisioanele, metode de plată, precum și costurile livrării, dreptul de a denunța unilateral contractual, data aproximativă a livrarii. Atunci când cumpărațoi online, perioada de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

NICIUN COMENTARIU