Cum să fim în formă?

Cum să fim în formă?

Cum să fim în formă?

Conform proverbului „pe dinafară frumos, înăuntru găunos”, nu întotdeauna slabă înseamnă frumoasă şi sănătoasă. Dacă încăpem în piesa vestimentară preferată, nu înseamnă că avem silueta ideală. De cele mai multe ori, rotunjimile sunt atrăgătoare şi, dacă păstrăm limita bunului simţ, atingem echilibrul. Cheia sănătăţii stă în sport, mai mult decât în dietă. Degeaba renunţăm la pofte alimentare ocazionale, dacă nu facem mişcare în mod regulat. Lipsa activităţii fizice provoacă boli cardiovasculare, boli coronariene şi diabet. Oricât de slabe şi sănătoase am fi, dacă nu ne antrenăm inima, sănătatea noastră este în pericol.

Avem obsesia indicelui corporal şi a cântarului, dar greutatea, ca factor individual, este prea puţin importantă. O persoană foarte slabă poate avea straturi de grăsime interioară şi un nivel ridicat de colesterol; poate părea că este în formă, dar nu este la fel de sănătoasă precum o persoană cu o siluetă mai plinuţă, care nu arată „perfect”. Pentru o sănătate optimă, trebuie să avem o greutate normală şi e mai bine să avem câteva kilograme în plus, dar să fim în formă, decât să fim sedentare şi skinny. A fi în formă este ceea ce contează, cu adevărat.

– Să fim active, să mergem pe jos cât mai mult şi să alegem scările în defavoarea liftului.

– Să alergăm în aer liber, pentru că joggingul face minuni.

– Să renunţăm la grăsimi şi foietaje.

– Să renunţăm la fumat şi la băut alcool.

– Să ne facem analizele medicale anual, chiar dacă nu ne doare nimic.

„Chiar dacă am trăi cu toţii mai sănătos, tot ar exista oameni scunzi şi oameni înalţi, slabi şi graşi, deoarece suntem diferiţi. Nu poţi să apreciezi starea de sănătate a unui om doar după forma corpului şi măsura hainelor, aşa cum nu poţi să ştii dacă e un om bun, harnic sau un bun părinte.”

C.N.

NICIUN COMENTARIU