Cum încearcă Japonia să atragă investiții din România în domeniul IT

Cele mai importante puncte de atracție pentru o investiție în Japonia sunt stabilitatea pieței, puterea monedei, lipsa pericolului terorist și a unui scandal de tip Brexit, dar și dimensiunile pieței, a declarat Akira Makino, manager în cadrul companiei japoneze de consultanţă ITR. Acesta a prezentat recent profilul pieței de IT din Japonia, într-un eveniment al Organizației Japoneze pentru Comerț Exterior – JETRO, care a avut loc la Cluj,  cu scopul de atrage investiții ale companiilor românești pe piața niponă.

”Gândiți și acționați global, chiar dacă stați aici, în Cluj! Imaginați-vă toată piața globală pentru a vă promova business-ul. Primul motiv pentru a investi în Japonia este că piața e stabilă. În plus, moneda este puternică, nu există terorism, nu avem Brexit, suntem independenți de piețele din SUA și din Europa”, a afirmat Makino.

JETRO a organizat conferința pe 1 iulie, la Cluj, în contextul în care orașul din centrul Transilvaniei este cel mai dinamic centru de dezvoltare a industriei IT din România.

Datele prezentate de Makino arată că Japonia este a treia piață de IT din lume ca valoare și se caracterizează printr-un grad ridicat de eficiență a costurilor. Companiile japoneze se așteaptă la creșterea investițiilor în IT în următorul an, potrivit sondajelor. Marile corncerne japoneze preferă să cumpere produsele și soluțiile de IT de la parteneri locali, astfel încât este de preferat ca firmele europene care vor să intre pe piața Japoniei să își înființeze o firmă proprie în Japonia, sau un joint-venture.

În 2015, valoarea totală a cheltuielilor pentru IT în domeniul corporatist a fost de 2,8% din totalul veniturilor, cel mai mare indice fiind în cazul serviciilor financiare (8,6%). Platformele de servicii B2B și B2C reprezintă zona cu cea mai mare creștere.

Cele mai importante obiective ale investițiilor IT din Japonia sunt contribuția la creșterea afacerii, reducerea costurilor operaționale, calitatea serviciilor, scăderea costurilor cu echipamentele IT și îmbunătățirea performanțelor sistemului. În ultimii ani, au crescut în importanță integrarea datelor și protecția datelor personale, ceea ce ar putea reprezenta o oportunitate pentru firmele din România, a mai afirmat Makino.

JETRO (Japan External Trade Organization) este o organizație guvernamentală japoneză înființată în 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerțului și investițiilor reciproce dintre Japonia și restul lumii. Scopul inițial al activității JETRO a fost de a promova exporturile companiilor japoneze în străinătate, dar, în secolul al 21-lea, activitatea s-a concentrat în special pe atragerea de investiții străine în Japonia și pe sprijinirea firmelor mici și mijlocii din Japonia, în vederea maximizării potențialului lor de export la nivel mondial.

T.S.

NICIUN COMENTARIU