Contractul pentru construcția podului de la Brăila va fi semnat cu asocierea Astaldi-IHI. Care este valoarea și durata lucrărilor

Contractul pentru construcţia podului de peste Dunăre între Brăila și Măcin a fost semnat luni la București, în prezenţa premierului Mihai Tudose şi a ministrului Transporturilor Felix Stroe. Aceasta este cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din România, din ultimii 27 de ani. Mihai Tudose este deputat PSD de Brăila din 2000, acum la al cincilea mandat.

Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD. a fost declarată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 29 aprilie licitaţia pentu execuţia proiectului. Pentru acest contract a mai depus ofertă şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) – CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Durata contractului este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

Pe lângă Podul suspendat, contractul prevede construirea a două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1,12 kilometri).

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

T.S.

 

NICIUN COMENTARIU