Consilierii sectorului 6 nu vor mai mulți bani la buget

Consiliul Local al sectorului 6 a respins un proiect prin care Administrația Piețelor trebuia controlată la contractele de închiriere din piețe.

Consilierii nu au fost convinși de propunerea unui coleg, care le-a arătat și documente și plângeri ale comercianților, care spun că prețurile mari ale chiriilor se regăsesc, apoi, în prețurile produselor. Cu alte cuvinte, oamenii cumpără mai scump, pentru ca banii în plus să intre în buzunarele unor șmecheri. Dar cine sunt acești băieți deștepți ai piețelor? Sunt firmele favorizate de Administrația Piețelor să subînchirieze tarabele și magazinele la ce prețuri vor ele. Care iau cu chirie de 3 lei, de exemplu, un spațiu de la Administrația Piețelor și îl subînchiriază unei tarabe cu 8 lei și unui proprietar de chioșc sau magazin, cu 10 lei.

Rolul nostru oare este acela de a da în asociere unor domni care nu fac altceva decât rod şi se îmbogăţesc, când aceşti bani ar trebui să fie exploataţi de către acest serviciu public, Administraţia Pieţelor şi să putem să facem alte obiective pentru locuitorii Sectorului 6? Toate aceste surse imense de venituri, aşa cum spuneam, se duc în buzunarele unor domni. Consider că Administraţia Pieţelor, nu de acum, dar cred că a venit timpul să punem punct ca Administraţia Pieţelor să mai încheie contracte de asociere şi în acest sens.

propunere consilier local sector 6

Oamenii care au semnat zeci de petiții în ultimii 15-20 de ani către Primăria sectorului 6, indiferent de cine a fost condusă, au fost ignorați. Ei cereau explicații pentru faptul că un kilogram de cartofi sau verdeața era apropiată ca preț cu cele pentru mezeluri și cărnuri, sau brânzeturi.

În afara prețurilor, curățenia este inexistentă în piețele din sectorul 6, unde alte firme mănâncă, de ani de zile, sute de mii de lei anual de la bugetul local.

Și dacă mai pomenim și de taxele de protecție pe care le cer clanurile interlope, suplimentar taxelor oficiale ale autorităților, putem înțelege de ce în piețe totul este scump și prost. Aici ar fi treaba Poliției locale a primăriei, care are destule efective ca sa facă față unor patrule în apropierea piețelor. Numai că primăria condusă de Rareș Mănescu a preferat, de exemplu, în vara aceasta, să țină corturile administrației închise, dar păzite de bodyguarzii unei firme de pază abonată la contractele primăriei. Este vorba despre Piața Valea Ialomiței, în modernizarea căreia s-au băgat 2 milioane de euro din bugetul local, dar unde primarul vrea să concesioneze toate spațiile unei firme preferate, care va subînchiria, la rându-i, către comercianții care abia mai fac față taxelor. Puținii țărani care mai stau în piața renovată au fost anunțați că în locul tarabelor închiriate de la Administrația Piețelor, vor apărea chioșcuri. Și nu este doar exemplul actualului primar Rareș Mănescu, pentru că nici foștii edili, cum este cazul lui Cristian Poteraș, aflat acum în închisoare, nu s-au chinuit să facă ordine în acest domeniu.

Domnule primar, mi-ati demolat magazinul din Dealul lui Tugulea pentru ca asa a dorit prietenul dvs., marele afacerist Parcalabu – fostul dvs. antrenor de lupte, actual stapan al pietei Veteranilor, pentru ca i s-a parut lui ca-i fac concurenta si cu asta m-a nenorocit, a trebuit sa-mi vand casa, sa ma mut intr-o mansarda si sa traiesc dintr-o pensie amarata, pentru ca din cauza unor oameni ca dvs. si a unui partid de doi lei – PDL, in tara asta care teoretic e a tuturor romanilor, numai unii au voie sa faca afaceri. Aveam o afacere mica, traiam cu familia modest domnule primar, dar acum nu mai astept decat sfarsitul. Va multumesc domnule primar! Vreau sa va mai pun si eu o intrebare. Stiti ca dl Parcalabu solicita pentru 25 de mp o chirie de 1200 euro/luna, din care 400 cu chitanta si 800 fara chitanta?Acesti bani raman la el sau la dvs.? Va multumesc domnule primar!”

mesaj cetățean sector 6, pe pagina Primăriei, în mandatul lui Cristian Poteraș

Proiectul prin care Administrația Piețelor ar fi urmat să câștige mai mulți bani din închirierea spațiilor a căzut în ședința din 29 octombrie 2015. În expunerea de motive, se arăta clar că Administrația ar fi urmat să încheie contracte doar cu aprobarea Consiliului Local, care trebuia să numească o comisie să analizeze eficiența tuturor contractelor, iar cele care nu respectau legea sau erau în defavoarea Administrației, să fie anulate sau să fie modificate în cel mult 90 de zile. Dacă la începutul ședinței de Consiliu, 20 din cei 26 de consilieri prezenți au vrut să pună pe ordinea de zi acest proiect, când au început discuțiile pe el, s-au răzgândit.

Dl Viceprimar: Aici, m-aţi numărat, vreţi să mă număraţi de două ori? Nu se poate, nu suntem la Parlament.

Dl Tulugea: Nu vă simt suflarea aici.

Dl Viceprimar: Nu vă obişnuiţi cu mine în dreapta că…

Dl Tulugea: 22. Deci câte voturi au fost pentru? Repetaţi. 11 voturi pentru, 7 împotrivă…

Biroul Tehnic: 4 abţineri.

Dl Tulugea: 4 abţineri. 11, 15, deci proiectul a căzut. Serviciul Tehnic, vă rog să-l luaţi, să-l depuneţi la arhivă.

stenogramă ședința Consiliul Local 29.10.2015

În piețele mari, agroalimentare din sectorul 6, sunt și câte 300 de magazine sau chioșcuri, plus zeci de tarabe. Chiria pe care o plătesc, lunar, comercianții este de minim 800 de lei, la cel mult 2.000-2.500 de euro de magazin. Administrația Piețelor încasează, de la firma căreia i-a închiriat toate spațiile, până în 5.000 E pe lună.

M. Nedelcu

NICIUN COMENTARIU