15.3 C
București
joi, 2 mai 2024 - 0:42
No menu items!

Companiile din industria cosmetică, în creștere continuă. Top 10 al companiilor

spot_img

 Patru dușmani în cosmeticele tale

Toate marile firme de distribuție a produselor cosmetice și-au majoratat cifra de afaceri și profitul net în 2014, iar Interbrands Marketing & Distribution și-a păstrat prima poziție, potrivit unei analize publicate de RisCo.ro.

Toate companiile din Top 10 al sectorului de distribuție cosmetice și-au majorat cifra de afaceri și profitul net. Producătorii și distribuitorii specializați au avut marje ale profitului net între 5 și 10%, mult pentru un sector de piață atât de competitiv. Distribuitorii generaliști, care oferă pe piață și alte bunuri de consum au raportat marje de profit de sub 3%, așa cum este normal pentru distribuitorii de FMCG, potrivit unui comunicat.

top2

Anul 2014 a adus puține modificări în acest sector: doar ocupantele locurilor 8 și 9 în 2013 – Total Distribution Group & Logistics și Amway Romania Marketing au părăsit clasamentul din 2014, în timp ce Redis Market din Ilfov și Side Trading din Timișoara sunt nou intrate. Locurile 1-7 le revin acelorași firme ca și în 2013, iar Coty Cosmetics din București a reușit să urce o poziție și a ajuns pe locul 9.

Cu o cifră de afaceri de 671,7 milioane lei in 2014, cu 50 de milioane mai mult ca în 2013, Interbrands Marketing & Distribution din București și-a păstrat poziția întâi și în 2014. Deși numărul total al angajaților a scăzut de la 1.919 în 2013 la 1.830 în 2014, această companie a reușit să își crească profitabilitatea cu 9 milioane lei comparativ cu 2013, până la 14,5 milioane lei. Marja de profit de 2,15% reflectă poziția Interbrands de distribuitor generalist, componenta de cosmetice având o pondere redusă în totalul vânzărilor.

Ocupanta locului 2 în 2013, L’ Oreal și-a menținut poziția și în 2014. Cu un numar de 152 de angajați, în creștere cu 10 persoane, L’ Oreal a reușit să își crească atât cifra de afaceri, cât și profitul net. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu peste 11 mil. lei, la 277,8 milioane lei, iar profitul a crescut cu 2,7 milioane lei, la 23,1 milioane lei.

Colgate-Palmolive din București ocupă locul 3 al topului, ca și în 2013. Cu un profit de 7,2 milioane lei, cu 1,5 milioane lei mai mult ca în 2013, aceasta companie a reușit să își modifice pozitiv și cifra de afaceri, de la 240,03 milioane lei în 2013 la 248,1 milioane lei in 2014. Numărul de angajați a rămas constant, în jurul a 76 de persoane.

”Anul 2015 va marca probabil o nouă creștere în cifrele de afaceri ale principalilor jucători internaționali din acest sector, pe seama creșterii generale a cererii de consum din economie. Totuși, este posibil ca marjele de profitabilitate să scadă ușor la distribuitorii generaliști, pe fondul deflaționist din a doua parte a anului și să se majoreze în continuare, în cazul produselor adresate segmentului de populație cu venituri medii și ridicate”, potrivit analizei citate.