Comisia Europeană amendează cinci furnizori de piese auto pentru constituirea de carteluri

Comisia Europeană amendează cinci furnizori de piese auto pentru constituirea de carteluri

Comisia Europeană amendează cinci furnizori de piese auto pentru constituirea de carteluri

Comisia Europeană a amendat cinci furnizori de piese auto cu peste 141 de milioane de euro, pentru operarea a cinci carteluri în furnizarea de cabluri electrice pentru Toyota, Honda, Nissan și Renault. Este vorba despre Sumitomo, Yazaki, Furukawa, S-Y Systems Technologies (SYS) și Leoni.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene (CE), cartelurile au operat în întreg Spațiul Economic European (SEE), respectiv statele UE, plus Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Comisia precizează că Sumitomo nu a fost amendat pentru  niciunul din cele cinci carteluri, având în vedere că beneficiază de imunitate sub legislația CE în condițiile în care acest furnizor a dezvăluit existența cartelurilor.

Toate celelalte companii au beneficiat de reduceri ale amenzilor, fiindcă au cooperat cu CE în investigație. ”În condițiile în care companiile au convenit să medieze cazul cu Comisia, amenzile pentru ele vor fi reduse suplimentar cu 10%”, arată CE.

”Piesele auto care au fost obiectul înțelegerilor de tip cartel au fost vândute către Toyota, Honda, Nissan și Renault, inclusiv pentru autoturisme livrate în Europa. Decizia de astăzi arată primele rezultate ale unei investigații mai complexe a Comisiei, de depistare și sancționare a oricăror carteluri auto ilegale pe această piață. Astfel de carteluri pot afecta competitivitatea industriei auto și poe crește artificial prețul pentru cumpărătorul final de autoturisme”, a declarat vice-președintele CE, Joaquin Almunia.

Concret, cele cinci companii au controlat prețurile și alocarea cantităților de cabluri electrice către producătorii auto respectivi. Întâlnirile cartelurilor au avut loc în Japonia și în SEE.

Pentru Toyota și Honda, participanții au aranjat o serie de licitații pentru furnizarea de cabluri electrice, inclusiv toate licitațiile pentru furnizarea către fabricile din Europa, pe perioada înțelegerii de tip cartel. Pentru Nissan și Renault, participanții au aranjat – sau au încercat să aranjeze – proceduri de atribuire către anumite modele de mașini.

Amenzile primite de furnizori:

Yazaki – 125,3 milioane de euro pentru implicarea sa în ”păcălirea” Toyota, Honda și Nissan

Furukawa – 4 milioane de euro, pentru Toyota și Honda

SYS – 11 milioane de euro pentru Renault

Leoni – 1,3 milioan de euro în Renault II

CE reamintește faptul că piesele vizate (cabluri electrice) sunt unele esențiale în calitatea unei mașini, în condițiile în care ele asigură siguranța pasagerilor, confortul și funcționarea generală a motorului, în funcție de puterea electrică transmisă de acestea.

În paralel, Comisia mai investighează și alte tipuri de piese auto livrate către piață. Executivul de la Bruxelles precizează că orice persoană sau companie afectate de comportament anti-concurențial, așa cum este cazul de mai sus, poate chema furnizorii în instanță și poate cere daune.

C.C.

NICIUN COMENTARIU