Comisia Europeană a lansat un site pentru turismul gastronomic. Vezi care sunt destinațiile din România

alimente

Comisia Europeană a lansat vineri un portal de gastronomie, care listează târgurile și festivalurile din Europa, care au ca punct comun alimentele.

Site-ul tastingeurope.com este construit ca un instrument prin care turiștii își pot programa vacanțele și prin care managerii pot asigura vizibilitate pentru obiectivele turistice și alimentele de calitate.

În prezent, la capitolul evenimente, sunt listate Festivalul Mierii din Câmpina și Festivalul Clătitelor din Prejmer, iar la produse Magiunul de Topoloveni.

Antonio Tajani, comisarul European pentru Antreprenoriat și Industrie, a afirmat că sinergia dintre gastronomie și turism va aduce beneficii ambelor domenii.

”Succesul turismului european este bazat pe capacitatea sa de a inova, de a-și diversifica ofertele, de a deschide piețe noi și de a atrage noi clienți”, a afirmat Tajani.

Portalul a fost dezvoltat ca urmare a cooperării dintre Comisia Europeană și Comisia Europeană de Turism, organizația care cuprinde oficiile de turism ale statelor membre.

Turismul a fost, în ultimii ani, un motor al cererii interne pentru UE, iar această tendință va continua și în 2014. În 2013, 38% din europeni și-au făcut vacanța într-un alt stat UE, în creștere cu 5% față de 2012.

Turismul gastronomic este un fenomen în creștere, pentru că peste o treime din cheltuielile turiștilor sunt alocate pentru mâncare, potrivit unui raport al Organizației Mondiale de Turism.

De asemenea, 22% din europeni au afirmat că principalul motiv al plecării în vacanță ține de experiența culturală, care include și arta culinară, potrivit Eurostat.

 Vlad Bârleanu

NICIUN COMENTARIU