11.1 C
București
vineri, 26 aprilie 2024 - 1:15
No menu items!

Chinezii îl „abandonează” pe ministrul Liviu Dragnea

spot_img

Studiile de fezabilitate pentru linia de mare viteză către Constanța vor fi făcute cu bani, prin licitație, nu gratuit de chinezi, așa cum anunța vicepremierul Liviu Dragnea

Dragnea_chinezi 

Documentația tehnică și traseul pentru linia feroviară de mare viteză București-Constanța nu vor mai fi făcute gratuit de investitorii chinezi, deși, la sfârșitul lunii martie, după o întâlnire cu oficialii Comisiei Naţionale pentru Reformă şi Dezvoltare a Chinei, vicepremierul Liviu Dragnea anunța că studiile și analizele premergătoare liniei feroviare de mare viteză București-Constanța vor fi efectuate gratuit de partea chineză.

La începutul lunii iulie, compania CFR SA a anunțat licitația publică aflată în pregătire pentru studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României aferente obiectivului „Linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontieră-București –Constanța”.

Contractul are o valoare de aproximativ 8,31 milioane de lei. Licitația este gestionată de Direcția Achiziții Proiecte Europene din cadrul companiei CFR SA. Potrivit datelor companiei CFR SA, licitația va fi demarată pe data de 18 iulie, iar rezultatul procedurii este estimat pentru luna octombrie.

Specialiști din industria feroviară ne-au explicat că linia de mare viteză nu se construiește nici în 15 ani. Trebuie executate analize preliminare pentru studiul de prefezabilitate, studii de impact asupra mediului, studii de prefezabilitate propriu-zise și alte câteva studii. Milioane de euro se cheltuiesc pe studii. Linia de mare viteză, în următorii 15-20 de ani, se construiește dacă avem o bună organizare de șantier. Linie de mare viteză înseamnă că trenurile vor atinge viteza de minim 200 km/h”, ne-au precizat sursele citate.

Am discutat (cu vicepremierul chinez – n.r.) referitor la infrastructura feroviară, şi anume cele trei proiecte importante: linia de mare viteză între Bucureşti şi Constanţa, modernizarea inelului feroviar al Bucureştiului şi modernizarea căii ferate din nordul României în sud, deci de la graniţa cu Republica Moldova până la graniţa cu Bulgaria, la Ruse. L-am rugat pe domnul vicepremier să încerce să vorbească la Comisia Naţională pentru Reformă şi Dezvoltare cu care mă voi întâlni mâine pentru a grăbi procedurile în vederea semnării acordului final de înţelegere între cele două părţi, pentru a începe efectiv analizele preliminare în vederea realizării acestor proiecte importante, lucru care s-a şi întâmplat

Liviu Dragnea
vicepremier
24 martie 2014

Ștefan Etveș