CFR Marfă, licitată „cu dedicație”. Favorita, TTS Group, are ca acționar Banca Mondială

    Asocierea TFG - Donau Finanz se retrage din procesul de privatizare a CFR Marfă

    Licitația pentru CFR Marfă pornește de la 800 mil. lei. Ce spune FMI despre procesul de privatizare

    Ministerul Transporturilor se pregătește să privatizeze CFR Marfă „cu dedicație”, iar firma vizată pare a fi TTS Group. Oficialii Ministerului Transporturilor şi comisia de licitaţie condusă de secretarul de stat Cristian Ghibu, apropiat al ministrului Relu Fenechiu, au schimbat, peste noapte, criteriile de precalificare pentru procedura de privatizare şi au impus termene foarte scurte pentru constituirea ofertelor şi a scrisorilor de bonitate bancară.

    Astfel, cu nici 40 de zile înainte de anunţarea câştigătorului licitaţiei de privatizare a companiei CFR Marfă, termen bătut în cuie în acordul cu Fondul Monetar Internaţional, Ministerul Transporturilor a reluat procedurile. Până joia viitoare, respectiv 23 mai, firmele pot cumpăra noul caiet de sarcini şi trebuie să depună ofertele pentru licitaţia privind vânzarea CFR Marfă.

    Dacă în vechiul anunţ privind oferta de vânzare a CFR Marfă, şters de pe site-ul Ministerului Transporturilor, condiţia privind nivelul cifrei de afaceri era de 100 milioane de euro, conform noului document referitor la oferta de vânzare a operatorului feroviar de marfă, persoanele fizice şi companiile care participă în mod individual la licitație trebuie aibă o cifră de afaceri de minimum 20 milioane de euro.

    Specialişti din industria feroviară ne-au declarat că firmele care vor să participe la licitaţia de privatizare a CFR Marfă vor obține foarte ușor scrisoarea de bonitate bancară. „Şi firmele de transport mobilă, cu cifră de afaceri de 20 milioane de euro, pot participa la licitaţie. Obţinerea unei scrisori de bonitate bancară durează foarte puțin. Potrivit vechiului anunț, ofertanții erau obligați să prezinte o scrisoare de garanție bancară. În noul anunţ privind oferta de vânzare a CFR Marfă preţul de pornire al licitaţiei pentru vânzarea pachetului de acţiuni este de aproximativ 180 milioane de euro. Privatizarea CFR Marfă nu se poate realiza într-o lună. Noua procedură este pentru cineva care are hârtiile făcute şi nu s-a calificat”, au precizat specialiştii din industria feroviară contactați de Sursa Zilei, dând de înțeles că este vorba despre TTS Group.

    Potrivit datelor Registrului Comerțului, TTS îi are ca principali acționari pe Alexandru Mihăilescu – 45,8% și International Finance Corporation – divizia de investiții a Băncii Mondiale, cu 9,99%. Restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice, în cote de sub 10%.

    Andrei Tudor

     

    NICIUN COMENTARIU