15.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024 - 19:34
No menu items!

Borsec, Dero și Gerovital conduc topul celor mai puternice branduri românești

spot_img

Revenirea bunurilor de folosință îndelungată este considerată un indicator de depășire psihologică a crizei

top biz

Borsec, Dero și Gerovital sunt pe primele poziții în topul celor mai puternice 100 de branduri românești, realizat de revista Biz pe baza unui studiu al companiei de cercetare Unlock Market Research. Cele trei branduri sunt urmate în top 10 de Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec și Petrom.

”Dacă acum cinci ani vorbeai despre branduri românești, interlocutorii întrebau mirați dacă avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate, și nu ne pasă de ele! După cinci ani în care am promovat și prezentat cele mai puternice 50 de branduri românești, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri românești puternice”, a declarat Marta Ușurelu, redactor-șef al Revistei Biz, potrivit unui comunicat de presă.

top-10-marci-romanesti-puternice-2014

Top-100-Branduri-798x987

În clasamentul de anul acesta se remarcă o evoluție a bunurilor de folosință îndelungată (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) și a retailului online și offline (eMag, Dedeman, Mobexpert).

Această evoluție ar putea indica o revigorare a încrederii consumatorilor în posibilitatea de a-și recăpăta stabilitatea. Revenirea bunurilor de folosință îndelungată și a serviciilor în top este un indicator de depășire psihologică a crizei, se arată în comunicat.

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18-55 de ani, menționează realizatorii.

Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a patru indicatori: investiția de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.

Respondenții au realizat alegeri multiple între mărci, fiind calculat un indice de preferință. Analiza mărcilor a fost realizată la nivel de categorie, indicele obținut fiind ulterior analizat împreună cu indicele de importantă al fiecărei categorii.

V.B.