Aviz liceenilor pentru BAC: Cinci metode simple de a scăpa de stres înainte de examene

Cei care au în față bacalaureatul sau alt examen trebuie să-și regăsească sufletul de copil și să se “amuze” relaxându-se cu ajutorul câtorva exerciții pentru a se simți încrezători

bacalaureat_2014

Pentru copii, orice formă de vizualizare pozitivă ia forma unui amuzament pe care-l adoptă foarte repede și pe care-l adaptează mai târziu altor situații din viața lor de zi cu zi. La vârsta adolescenței, acest mic joc cere ceva mai mult antrenament. De aceea – relatează huffingtonpost.fr. – cei care au în față bacalaureatul sau alt examen să-și regăsească sufletul de copil și să se “amuze” relaxându-se cu ajutorul câtorva exerciții pentru a se simți încrezători.

Cheia de contact: respirația

Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Or, cel mai bun mijloc de a regăsi liniștea emoțională este acela de a se reconecta la respirația abdominală. Luați exemplul bebelușilor care dorm și observați cum se ridică abdomenul lor la fiecare inspirație. Cu toții am respirat astfel. Apoi, am uitat…

Ca și cheia de contact care-i permite motorului să demareze, respirația abdominală va conduce către o destindere fără efort, ca efect al antrenării.

Pentru mai multă eficiență, puteți adăuga o vizualizare, închipuindu-vă o culoare ceva mai închisă când tot dioxidul de carbon este expulzat prin expirare și o frumoasă lumină la inspirarea oxigenului.

Ritualul liniștitor

După cum se știe, persoanele care au de gestionat o cantitate însemnată de adrenalină au un gest numai al lor, care le permite să se destindă. Oricine poate adopta un ritual care să fie gestul său antistres (încrucișarea degetelor, strângerea pumnului…). Pentru a găsi gestul potrivit, este preferabil să vă focalizați mai întâi pe respirație.

Odată destins, faceți prima mișcare care vă vine în minte. Repetând exercițiul de mai multe ori, senzația de destindere va fi asociată cu acest gest. Vă va fi de ajuns să-l repetați în fața foii albe pentru a simți ușurarea. În aceeași ordine de idei, un obiect poate fi asociat gestului. De exemplu, o piatră pe care o veți pune în buzunar și pe care o veți atinge de fiecare dată când veți simți nevoia să vă liniștiți.

Transformați “bulgărele” de stres

Puțin stres este necesar pentru a stimula energia și concentrarea. Când stresul este însă prea mare, este util să învățați să-l stăpâniți pentru a nu vă deranja în timpul examenului. Iată o vizualizare simplă care vă va permite să simțiți impactul gândirii asupra corpului: după ce ați făcut zece respirații abdominale, încercați să percepeți unde este situat “bulgărele” de stres (în abdomen, de exemplu) și distingeți-i culoarea, forma, consistența. Imaginați-vă apoi că-l micșorați sau îl metamorfozați într-o minge de spumă ușoară și colorată ori într-un un balon de săpun, o bulă de șampanie… Această transformare este liniștitoare.

Adoptați o atitudine pozitivă

În încheiere, iată un exercițiu bine-cunoscut de către atleții care se pregătesc să câștige o cursă sau un meci: adoptarea unei atitudini pozitive! Gândiți-vă la toate succesele avute (chiar și la cele mai mici) și revedeți-le. Aceste imagini sunt asociate, în mod inconștient, cu plăcerea de a face ceva bine și de a reuși. Retrăindu-le, eliberați un hormon numit endorfină care are particularitatea de a favoriza starea de bine. Este momentul să vă faceți “plinul” pentru a pune toate șansele de partea dumneavoastră și să vă imaginați apoi aceeași energie în sala de examen: liniștea interioară și concentrarea își vor da mâna.

R.D.

NICIUN COMENTARIU