19.4 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 12:01
No menu items!

Audi – A9 Concept Car, mașina care-și schimbă culoarea și se repară singură

spot_img

Modelul va fi un hybrid care se va adapta la cerințele viitorului, cu un parbriz imens ce se va întinde pe aproape toată lungimea mașinii

audi a9 - 3

Noul Audi A9 Concept Car va avea două caracteristici unice față de mașinile de până acum: își va schimba culoarea la alegerea șoferului și chiar se va repara singură. 

Mașina va fi un hybrid care se va adapta la cerințele viitorului, cu un parbriz imens ce se va întinde pe aproape toată lungimea mașinii. Versiunea de serie a conceptului Audi A9 ar putea fi construită pe platforma MLB Evo (alături de viitorul Audi A8 și alte modele premium ale Grupului VW), debutând pe piață în perioada 2017-2018 în calitate de model poziționat cu o treaptă mai sus decât A8-ul.

audi-a9-2

Prologue are 5.1 metri lungime. Este cu 3 centimetri mai mic decât un A8 varianta normală, nealungită. Mașina rămâne însă în același segment cu Seria 7 și S Klasse.

Prologue este echipat cu un motor V8 biturbo de 4 litri, care dezvoltă 605 CP și 750 Nm, suficient pentru a propulsa colosul 4×4 de 1980 de kilograme la viteza de 100 de km/h în doar 3,7 secunde. Consumul conceptului testat e de 8.6 l / 100 km, care pentru o asemenea mașină nu e deloc mult.

Farurile sunt standard cu tehnologie Matrix (laser; au diverse funcții inteligente ca să ajute cât mai mult șoferul și să incomodeze cât mai puțin conducătorii mașinilor de pe contrasens).

Audi a creat, de asemenea, un fel de „butler virtual” componentă a infotainment de la bord. Această funcționalitate recunoaște persoane pe bază de conexiuni de la smartphone, poate ajusta în mod automat lucruri cum ar fi preferințele de relaxare si de control al climei și poate sugera muzica sau punctele de escală pe rutele de navigație, în funcție de preferințe specifice persoanei aflate la bord.

audi a9 4

Mai mult, există un touchscreen plasat special în fața pasagerului, pe care acesta poate căuta destinații sau poate planifica rutele-excursie, și care trimite apoi informațiile direct la panoul de bord al șoferului. Audi nu a explorat toate viitoare aplicații ale conceptului Prolog, dar este interesant de văzut unde se va ajunge. Pasagerii din spate pot controla totul și pot trece, pur și simplu, informații până la conducătorul auto.

În timp ce viitorul ca un coupe A9 este încă necunoscut, oficialii Audi au declarat că intenția lor în ceea ce privește Prologul a fost aceea de a crea ceva care ar putea fi cu siguranță construit – precum Quattro cu ani în urmă.

G.C.