Ancheta în cazul fetei căzute din tren

Eleva din clasa a VII-a a Şcolii nr. 75 din Capitală care a murit după ce a căzut din tren la întoarcerea dintr-o excursie cu şcoala a deschis uşa vagonului şi a fost trasă de curenţii de aer, în condiţiile în care trenul mergea cu viteză foarte mare, potrivit concluziilor Poliţiei Transporturi.

Anchetatorii Poliţiei Transporturi Bucureşti şi procurorii au făcut, marţi, un experiment judiciar pentru a vedea cum a fost posibil ca uşa vagonului să poată fi deschisă în timpul mersului şi care este efectul asupra unui corp care cântărește la fel de mult ca eleva de 13 ani, mai précis dacă acesta poate fi tras afară de curent la viteza de aproximativ 140 de kilometri pe oră.

Primele concluzii ale anchetei, fata ar fi ieşit pe holul vagonului, însoţită de o colegă, ca să fumeze o ţigară. După ce a terminat s-a gândit să deschidă uşa vagonului pentru a aerisi, astfel încât părinţii şi profesorii însoţitori să nu simtă mirosul de fum. Din cauza faptului că la momentul respectiv trenul circula cu o vizită de aproximativ 130-140 de kilometri pe oră, curentul a smuls-o afară pe fata de 13 ani.

Anchetatorii i-au audiat pe profesorul şi părinţii care i-au însoţit pe elevi în excursia de pe Valea Prahovei. De asemenea, au fost ridicate mai multe documente privind organizarea excursiei, iar Inspectoratul Şcolar verifică, în paralel, dacă a fost respectat regulamentul şcolar în cazul acestei excursii.

Accidentul a avut loc duminică seara, în zona localităţii Buftea. Fata a căzut din trenul IR 1746, care circula pe ruta Satu Mare – Bucureşti. Un echipaj SMURD a ajuns la locul accidentului, însă medicii nu au putut-o salva pe adolescentă.

 

 

NICIUN COMENTARIU