Alimente cu calciu

Alimente cu calciu

Alimente cu calciu

Unul dintre cei mai importanţi nutrienţi de care organismul nostru are nevoie pentru a se menţine sănătos este calciul, care se găseşte în multe alimente şi menţine sănătatea osoasă, fiind esenţial pentru muşchi şi sistemul nervos, producând hormoni şi enzime. Este recomandat sa consumăm zilnic alimente bogate în calciu:

Portocalele, merele, perele, conopida, susanul, stafidele, nucile, alunele, migdalele, măcrişul, laptele de orez, cerealele, oul, caisele, apa minerală, mazărea, fasolea, lintea, carnea de pui, viţel şi miel sunt comori de calciu.

Verdeţuri: spanacul, andivele, varza chinezească, salata verde şi broccoli sunt bogate în calciu şi deţin o cantitate mică de acid oxalic.

Sardinele, heringul, codul şi somonul constituie sursă excelentă de calciu şi vitamina D, grăsimi sănătoase şi nutrienţi, fiind sărace în substanţe toxice precum mercurul.

Lapte şi iaurt: naturale, fără grăsimi, bogate în calciu, uşor de digerat şi tolerate de cei cu probleme de lactoză.

Brânză şi caş: slabe sau grase, conţin o cantitate considerabilă de calciu.

Soia: tofu şi laptele de soia conţin calciu, vitamine şi minerale.

Smochinele: proaspete sau uscate, constituie sursă excelentă de calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor şi grăsimi sănătoase.

Absorbţia calciului este favorizată de proteine, aminoacizi şi lactoză, în special la copii.

Roxana Mera

NICIUN COMENTARIU