Agenții de publicitate, cercetate de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenţei a declanşat, în urma unei sesizări, o investigaţie pe piaţa comercializării serviciilor de media (consultanţă şi strategie, planificare, dezvoltare şi cumpărare de media), se arată într-un comunicat al autorităţii române de concurenţă.

Investigaţia se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, pentru eliminarea concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România (companii multinaţionale).

Legea Concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Pe lista tot mai lungă a amenzilor Consiliului Concurenței se numără executorii judecătorești, mai multe companii farmaceutice, companiile petroliere și producătorii din industria cimentului și face investigații în privința posibilelor carteluri din domeniu achizițiilor publice.

NICIUN COMENTARIU