78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovare

Social-Media

Companiie româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei în proporție de 78%, iar jumătate dintre acestea (49%) au o frecvenţă zilnică a postărilor, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță EY România.

Cele mai utilizate reţele sunt Facebook cu 94% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 41%.

Studiul, intitulat ”Social media şi mediul de afaceri românesc”, analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor.

Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii cu venituri anuale care depăşesc 10 milioane de euro.

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.

”Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilităţii pe care o poate genera pentru produsele sau serviciile companiei. Totuşi, acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1 și 5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvenţa postării variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Scopurile cele mai des întâlnite în utilizarea reţelelor de socializare sunt comunicarea de brand (87%) şi marketing/vânzări (85%), urmate de recrutare, networking, analiză competitivă şi cercetare.

”Sondajul nostru indică faptul că organizaţiile româneşti se îndreaptă în direcţia bună, dar conştientizarea importanţei social media se aşteaptă să fie dublată de acţiuni în acest sens. Se observă o distanţă între cei 83% care consideră marketing-ul pe reţelele de socializare ca fiind eficient şi care consideră prezenţa în social media un avantaj competitiv şi cei 78% care utilizează aceste reţele pentru promovarea companiei”, a afirmat Elena Badea, director de marketing al EY România.

Vlad Bârleanu

 

 

NICIUN COMENTARIU